مشاوره
09051024477
شماره تماس
info@kooching.info
ایمیل پشتیبانی
لوگو

مشاورین مهاجرت تحصیلی

کمک‌ هزینه یا فاند تحصیلی

مهاجرت تحصیلی با اینکه یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های مهاجرتی محسوب می‌شود و با توجه به تخصصی که به شما می‌دهد و مسیر بسیار مناسبی که برای آینده پیش‌روی شما می‌گذارد، اما این مسیر بدون هزینه نیست، هزینه‌هایی از جمله اپلیکیشن دانشگاه‌، هزینه دپازیت‌، هزینه سفارت‌ تا نهایتا شهریه‌ دانشگاه‌ و هزینه‌های تحصیل، سکونت، هزینه زندگی و غیره. طبیعتا پرداخت این هزینه‌های برای یک دانشجو چالش برانگیز خواهد بود و همه دانشجویان به دنبال این هستند که با اپلای و در صورت دریافت پذیرش تحصیلی شانس خود را برای دریافت کمک‌هزینه‌های تحصیلی هم امتحان کنند. کمک‌هزینه‌های تحصیلی را به طور کلی با عنوان فاند نیز می‌شناسیم و انواع فاندها از طریق دولت کشور مقصد، دانشگاه‌ و حتی موسسات خصوصی بیرون از دانشگاه به دانشجویان اطلاق میگردد. در ادامه به انواع کمک هزینه‌های تحصیلی خواهیم پرداخت.

 

کمک‌ هزینه یا فاند تحصیلی

فاند (بورس تحصیلی) همان کمک هزینه تحصیلی است که دانشجویان هنگام مهاجرت به آن نیاز دارند تا بتوانند مخارج تحصیل و زندگی خود را در کشور و دانشگاه مقصد پرداخت کنند. در واقع کمک هزینه‌ای است که به دانشجو ارائه می‌شود تا بتواند هنگام تحصیل و زندگی در کشور دیگر، تمامی هزینه‌های تحصیل خود یا بخشی از آن را پرداخت کند. این فاندهای تحصیلی گاهی فقط بخشی از هزینه‌های دانشجو را پوشش می‌دهد و گاهی هم هزینه اسکان، کتاب‌ها، بیمه دانشجویی و مواردی از این دست، یا حتی تمامی هزینه‌ها زندگی و تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهند.

 

برخی عناوین و اصطلاحات درباره فاندها:

 

پارشال فاند

پارشال فاند(Partial Fund)  به کمک‌هزینه‌ای گفته می‌شود که بخشی هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد و بخش باقی مانده را دانشجو باید تامین کند. بطور مثال اگر دانشگاه بخشی از هزینه‌های تحصیل دانشجو مانند شهریه (یا مقداری از آن) و بیمه را تامین کند، پارشال فاند دریافت شده است.

 

فول فاند

فول فاند(Full Fund)  به کمک‌هزینه‌ای گفته می‌شود که تمامی هزینه‌های تحصیل و حتی زندگی را پوشش می‌دهد. هزینه‌هایی مانند شهریه، بیمه دانشجویی، خرید کتاب و لوازم، هزینه اسکان و غیره.

 

سلف فاند

سلف فاند ((Self Fund وقتی تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی از سمت خود دانشجو، خانواده یا یک اسپانسر باشد، دانشجو به صورت سلف فاند اقدام به ادامه تحصیل میکند. عمده این مبلغ باید توسط اسپانسر ارائه شود، اسپانسر باید از افراد خانواده درجه اول باشند که در نهایت با ارائه به دانشگاه و سفارت اثبات کنید از طریق اسپانسر یا اسپانسرهای خود توانایی تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی حداقل برای سال اول را دارید.

 

انواع فاندها

در کل کمک هزینه‌های تحصیلی که با عناوین مختلف و به دلایل متفاوتی به دانشجویان اعطا می‌شوند به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند: فاندهایی که به ازای کار یا فعالیتی مشخص به دانشجویان پرداخت می‌شوند و یا فاندهایی که بدون نیاز به انجام هیچگونه تعهدی به دانشجویان تعلق می‌گیرند.

 کمک‌هزینه‌های تحصیلی که دریافت آن مستلزم کار و فعالیت نیست معمولا به صورت اسکالرشیپ‌های مختلف و همچنین ویورها (Waiver) هستند که بخش عمده کمک هزینه‌های تحصیلی را تشکیل می‌دهند. اسکالرشیپ‌ها عناوین مختلفی دارند و به دلایل مشخصی به دانشجویان اعطا می‌شوند. این کمک‌هزینه‌ها اصطلاحا شایسته محور و نیاز محور هستند و هر ترم بر اساس نیاز، شایستگی و عملکرد دانشجو قابل تمدید، افزایش و یا حتی کاهش هستند. همچنین در تمامی دانشگاه‌ها شرایط مشخصی برای دریافت وام‌های دانشجویی وجود دارد که میتوانید برای دریافت آن‌ها اقدام کنید که معمولا بازپرداخت آن‌ها پس از فارق‌التحصیلی می‌باشد.

 

فاندهای دیگری هم هستند که دریافت آن‌ها مستلزم فعالیت و کار دانشجویی است که می‌توانند بخش قابل توجهی از هزینه‌های دانشجو را پوشش دهند. این فاندها معمولا تحت عنوان دستیار تدریس (TA) و دستیار پژوهش (RA) هستند که به اعزای کار مشخصی تحت نظارت اساتید به شما مبلغی به عنوان کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب این پوزیشن‌ها نمره زبان شماست.

 

 

برای یادگیری کامل‌تر از نحوه صحیح اپلای و طی کردن پروسه بورس گرفتن می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید و با یک جلسه مشاوره حرفه‌ای دانش کافی برای تهیه تمامی مدارک مورد نیاز و انجام صحیح روند اپلای را کسب کنید. و همچنین می‌توانید با سپردن آماده‌سازی مدارک به تیم ما از تکمیل و حرفه‌ای بودن مدارک خود و قرارگرفتن در مسیر صحیح برای اپلای اطمینان حاصل کنید.

جهت رزرو و دریافت وقت مشاوره کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش