مشاوره
09051024477
شماره تماس
info@kooching.info
ایمیل پشتیبانی
لوگو

مشاورین مهاجرت تحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی

 

مدارک مورد نیاز جهت اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی

 

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 3 سال

از اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید و در صورتی که کمتر از 2 سال اعتبار دارد اقدام به تمدید آن کنید، فراموش نکنید حتما پاسپورت خود را امضا کنید و در نظر داشته باشید هرگونه سابقه سفر خارجی می‌تواند در دریافت ویزا موثر واقع شود.

 

  • رزومه (CV)

رزومه (CV) یکی از مهم‌ترین مدارکی‌ است که اگر قصد ادامه تحصیل یا کاریابی در کشور‌های دیگر را دارید، باید آن را تهیه کنید. رزومه شما درکنار مشخص کردن سوابقتان، نمایان‌گر دانش، توانایی‌ها و پتانسیل‌های آکادمیک و حرفه‌ای شماست. از این رو این مدرک یکی از کلیدی‌ترین مدارک اپلای محسوب می‌‌شود. برای نوشتن یک رزومه عالی، باید تمامی نقاط قوت خود را به بهترین صورت نمایش دهید. به همین دلیل است که نوشتن یک رزومه تحصیلی یا کاری در عین حال که کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما به دقت و مهارت بالایی احتیاج دارد. در ادامه نکات کلیدی در نوشتن یک رزومه حرفه‌ای و کاربردی را بررسی می‌کنیم.

برای مطالعه بیشتر درباره رزومه اینجا کلیک کنید

 

  • انگیزه‌نامه (SOP)

انگیزه‌نامه یا SOP مختصر شده عبارت Statement of Purpose می‌باشد که شما برای اپلای در دانشگاه‌ها و دریافت پذیرش به آن نیاز دارید و یکی از مهمترین مدارکی است که شما در مسیر اپلای به آن نیاز دارید. همچنین این متن برای تحویل به سفارت بسیاری از کشورها همچون کانادا و آمریکا برای دریافت ویزا مورد نیاز است. انگیزه‌نامه متنی حدودا 800 تا 1000 کلمه‌‌‌ای است که دارای روند و ساختار منظمی از لحاظ نگارشی دارد که بطور کلی در آن مختصری از سوابق تحصیلی و حرفه‌ای شما، اهداف حرفه‌ای کوتاه و بلند مدت، دلیل ادامه تحصیل و انتخاب کشور و دانشگاه مقصد و همچنین نمایان کردن نقاط ضعف، قوت و پتاسنیل‌های فردی را بیان می‌شود. این متن باید به عنوان شمایی از شخصیت آکادمیک و حرفه‌ای شما باشد و همچنین باید اهداف شما از تحصیل و حرفه خود ذکر کند و متنی متقاعد کننده برای کمیته بررسی دانشگاه جهت ارائه پذیرش تحصیلی به شما باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره انگیزه‌نامه اینجا کلیک کنید

 

  • بیانیه هنرمند یا (Artist Statement)

متقضیان اپلای در رشته‌های هنری و معماری برای بیان ایده‌های حرفه‌ای خود می‌توانند با داشتن این متن هم توانایی تحلیلی و پژوهشی خود را نشان دهند و همچنین شمای مشخصی از ایده‌های اجرایی خود در پروژه‌های گذشته و آینده ارائه دهند که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روند اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره بیانیه هنرمند اینجا کلیک کنید

 

  • ریسرچ پروپوزال، رایتینگ سمپل و یا مقاله (در صورت نیاز(

الزام داشتن رایتینگ سمپل یا مقاله با توجه به رشته انتخابی مشخص می‌شود اما در نظر داشته باشید حتی اگر الزامی نداشته باشد، داشتن این آیتم می‌تواند در تقویت اپلیکیشن شما بسیار تاثیر گذار باشد.

 

  • توصیه‌نامه اساتید (حداقل 3 معرف)

در نظر داشته باشید شما حداقل به 3 استاد معرف در پروسه اپلای نیاز دارید که شما را به دانشگاه مقصد توضیه کنند، بهتر است از این تعداد 2 نفرشان معرف آکادمیک باشد (یعنی افراد دانشگاهی باشند مثل: استاد راهنما، مدرس دانشگاه و یا اعضای هیات علمی) که شما در طول تحصیل با آن‌ها در ارتباط بودید. و 1 نفر دیگر معرف حرفه‌ای باشد (یعنی فردی که در بازار کار یا زمینه اجرایی تخصص شما فعالیت دارد مثل: کارفرما، همکار، گالری‌دار و یا هنرمند فعال) که شما با وی همکاری یا ارتباط مشخصی داشته باشید.

 

  • مدارک دانشگاهی

تمامی مدارک تحصیلی شما از مقطع دیپلم به بعد باید در دسترش شما باشند و مدارک دانشگاهی آزادسازی شده باشند و آن‌ها را به رسمی ترجمه کنید و در اختیار داشته باشید.

 

  • مدرک زبان اعم از آیلتس و تافل

شما باید دارای یک مدرک معتبر که نشان دهنده دانش کافی شما به زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل باشد مثل آیلتس و یا تافل. بطور مثال اگر قصد اخذ آیلتس را دارید باید آزمون آن‌را با حداقل نمره 6.5 با موفقیت سپری کرده باشید و مدرک شما دارای اعتبار زمانی کافی باشد. هرچه نمره شما در مدرک زبانی که ارائه می‌دهید بالاتر باشد شانس شما در اخذ پذیرش بالاتر و مهمتر از آن امکان دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی ویژه‌تری را به شما می‌دهد.

 

  • نمونه آثار و یا اصطلاحا پورتفولیو

 

پورتفولیو مجموعهای از بهترین آثار یک هنرمند است که برای ارائه سبک و شیوه‌ی هنری او تدوین می‌شود. یک پورتفولیو هنری می‌تواند به صورت دیجیتالی (در قالب یک وبسایت شخصی و یا یک فایل PDF باشد) و یا به صورت چاپی به شکل یک دفترچه ارائه شود. پورتفولیو می‌تواند در ادامه تحصیل، کاریابی، برگزاری نمایشگاه یا صرفا معرفی یک هنرمند کارائی بسیاری داشته باشد. درواقع یک هنرمند بدون پورتفولیو به‌روز، همچون فردی بدون مدارک شناسایی می‌ماند. پورتفولیو هویت دیداری و گرافیکی شماست و مثل اثر انگشت منحصر به فرد می‌باشد. پورتفولیو مهمترین وزنه در روند اپلای در دانشگاه‌هاست که علاوه بر نقش تعیین کننده آن در اخذ پذیرش، امکان دریافت حداکثری کمک هزینه و فاند تحصیلی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای مطالعه بیشتر درباره پورتفولیو اینجا کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش