مشاوره
09051024477
شماره تماس
info@kooching.info
ایمیل پشتیبانی
لوگو

مشاورین مهاجرت تحصیلی

بیانیه هنری یا Artist Statement

 

بیانیه هنری یا Artist Statement چیست؟

متقضیان اپلای در رشته‌های هنری و معماری برای بیان ایده‌های حرفه‌ای خود می‌توانند با داشتن این متن هم توانایی تحلیلی و پژوهشی خود را نشان دهند و همچنین شمای مشخصی از ایده‌های اجرایی خود در پروژه‌های گذشته و آینده ارائه دهند که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روند اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها داشته باشد.

بیانیه هنرمند یا Artist Statement

بیانیه هنرمند (Artist Statement) نوشته‌ای است که هنرمند و آثارش را معرفی می‌کند. شما در این متن به معرفی خود، سوابق هنری و پروژه‌ها و ایده‌های حرفه‌ای خود می‌پردازید. درواقع این بیانیه به مخاطب شما این امکان را می‌دهد تا آثار و ایده‌های شما را بهتر درک کند.

 

یک Artist Statement خوب نوشته‌ای است کوتاه و قابل فهم متشکل از نهایتا 500 الی 700 کلمه که از اضافه گویی در آن پرهیز شده باشد.

با در نظر گرفتن این سوالات و پاسخ به آنها و نکاتی که ذکر شده میتوانید به یک متن بسیار خوب برسید:

 

  • دیدگاه کلی شما در هنر و یا پروژهای که انجام می‌دهید چیست؟ به عبارتی، شما با چه کانسپت و ایدهایی در سالهای اخیر دست به خلق اثر هنری زده‌اید؟ و یا پروژه‌ی تحقیقاتی خود را پیگیری کرده‌اید؟
  • ارتباط کار شما با هنر و فلسفه‌ی معاصر چیست؟
  • چه فرد و یا جنبشی باعث ایجاد رشد در کار شما شده‌است؟ و آیا این آشنایی باعث ایجاد نقطه‌ی عطفی در کار شما شده است؟
  • چه ایده‌هایی را در ذهن خود دارید که به واسطه‌ی مدیوم و یا متریالی که در دست دارید می‌توانید آنها را اجرا کنید؟
  • سعی کنید این ایده‌ها و نکات را در یکی از پروژه‌های احتمالی آیندهتان و یا پروژهای که در گذشته انجام داده‌اید مثال بزنید.

 

نکات زیر را برای تهیه یک متن یکپارچه و حرفه‌ای درنظر بگیرید:

1. لحن متن شما بیش از حد احساسی و یا بیش از حد فنی و خشک نباشد.

2. متن حالت شعرگونه نداشته باشد و به صورت نثر نوشته شود.

3. متن سیاسی و یا طنزگونه نباشد و تحریکات نژادی و جنسیتی نداشته باشد.

4. ضمیر استفاده شده در این متن اول شخص مفرد باشد نه به عنوان هنرمند و یا نویسنده .

5. همچنین می‌توانید یک مثال از بهترین و یا متاخرترین پروژه‌تان بیاورید و عنوان کنید که تا جایی که توانسته‌اید، به ایده‌هایتان در این پروژه جامه عمل پوشانیده.

6. برای اینکه متن بیانیه حرفه‌ای‌تر جلوه کند، می‌توانید از اینکه چقدر مطالعه آثار یک هنرمند بخصوص با ذکر نام وی، الهام بخش کارهایتان بوده است، بنویسید.

درکل شما باید متنی تهیه کنید مبنی بر اینکه آیا توانسته‌اید ایده‌ها و تفکرات هنری خود را به شکلی که می‌خواهد روی کاغذ بیاورید، به اجرا برساند یا به پروژهای موفق تبدیلشان کنید یا خیر؟

 

 

برای یادگیری کامل‌تر از نحوه صحیح نگارش بیانیه هنری حرفه‌ای و کاربردی می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید و با یک جلسه مشاوره حرفه‌ای دانش کافی برای تهیه تمامی مدارک مورد نیاز و انجام صحیح روند اپلای را کسب کنید. و همچنین می‌توانید با سپردن آماده‌سازی مدارک به تیم ما از تکمیل و حرفه‌ای بودن مدارک خود و قرارگرفتن در مسیر صحیح برای اپلای اطمینان حاصل کنید.

جهت رزرو و دریافت وقت مشاوره کلیک کنید

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش