مشاوره
09051024477
شماره تماس
info@kooching.info
ایمیل پشتیبانی
لوگو

مشاورین مهاجرت تحصیلی

پورتفولیو هنر و معماری

 

پورتفولیو چیست؟

پورتفولیو مجموعهای از بهترین آثار یک هنرمند است که برای ارائه سبک و شیوه‌ی هنری او تدوین می‌شود. یک پورتفولیو هنری می‌تواند به صورت دیجیتالی (در قالب یک وبسایت شخصی و یا یک فایل PDF باشد) و یا به صورت چاپی به شکل یک دفترچه ارائه شود. پورتفولیو می‌تواند در ادامه تحصیل، کاریابی، برگزاری نمایشگاه یا صرفا معرفی یک هنرمند کارائی بسیاری داشته باشد. درواقع یک هنرمند بدون پورتفولیو به‌روز، همچون فردی بدون مدارک شناسایی می‌ماند. پورتفولیو هویت دیداری و گرافیکی شماست و مثل اثر انگشت منحصر به فرد می‌باشد. پورتفولیو مهمترین وزنه در روند اپلای در دانشگاه‌هاست که علاوه بر نقش تعیین کننده آن در اخذ پذیرش، امکان دریافت حداکثری کمک هزینه و فاند تحصیلی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

جدای از محتوای پورتفولیو که شامل پروژه‌های شماست و کیفیت آن‌ها تعیین کننده وزن حرفه‌ای شما، ضمنا شامل دانش شما به زیبایی‌شناسی و هویت دیداری گرافیکی هم هست که برای مخاطب شما چه آکادمیک و چه حرفه‌ای بسیار تاثیر گذار است.

 

یک پورتفولیو خوب باید شامل آیتم های زیر باشد:

مختصری از رزومه تحصیلی و کاری

استیتمنت یا بیوگرافی

پروژه‌ها و استیتمنت‌های آن‌ها

راه‌های ارتباطی با شما

 

نکات کلیدی در تهیه پورتفولیو

  • پورتفولیو فقط چینش کنار هم آثار نیست، نحوه چیدمان آثارتان بسیار مهم است و کارهایتان نباید به صورت بی‌هدف و پراکنده قرار گرفته باشند، پورتفولیوی شما نمایان‌گر اندیشه و سواد بصری شماست و باید مخاطب را درون فضای فکری شما فرو ببرد و تا انتها آنهارا هدایت کند، درصورت بی‌نظمی و غیرحرفه‌ای بودن، حرفه و مهارت شما زیر سوال خواهد رفت.
  • اگر پروژه‌هایتان به لحاظ موضوعی و مدیوم متفاوت‌اند آنهارا حتما دسته‌بندی شده قرار دهید و به صورت کتگوری های جداگانه چیدمان کنید و ترتیب قرار گرفتن آن‌ها به ترتیب زمانی از متاخرترین پروژه آغاز شود.
  • بهترین و ساختارمندترین پروژه‌هایتان را در پورتفولیو قرار دهید. و هر پروژه حتما شامل بیانیه باشد.
  • حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید، در صورتی که به طور مثال حرفه شما مجسمه‌سازی است و از آثارتان عکس با کیفیت ندارید حتما آن هارا جمع‌آوری و با کیفیت از آنها عکاسی کنید.
  • اگر رشته شما نقاشی، طراحی یا معماری است برای هر پروژه اسکیس‌ها، اتودها و مراحل صفر تا صد تولید آثار را در ارائه پروژه قرار دهید و کار نهایی را به تنهایی استفاده نکنید.
  • به رنگ‌ها، فونت و کادربندی توجه بسیار داشته باشد.
  • در انتخاب پروژه‌ها و آثار بسیار اندیشه کنید و در صورت لزوم از افراد حرفه‌ای مشورت بگیرید. سعی کنید پروژه‌هایی را انتخاب کنید که دارای ساختار محکم و کیفیت بالاتر برخوردارند و همچنین بیش از 5 سال از تولید آن‌ها نگذشته باشد.

 

به هیچ وجه کیفیت را فدای کمیت نکنید، یک پورتفولیو با آثار کم اما با کیفیت بسیار کارآمدتر از یک پورتفولیو با تعداد آثار بالا اما کیفیت پایین است. حتما تعدادی پورتفولیو ببینید و از آن‌ها الهام بگیرید و همواره پورتفولیو خود را به روز کنید.

 

 

برای یادگیری کامل‌تر از نحوه صحیح تهیه پورتفولیو حرفه‌ای و کاربردی می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید و با یک جلسه مشاوره حرفه‌ای دانش کافی برای تهیه تمامی مدارک مورد نیاز و انجام صحیح روند اپلای را کسب کنید. و همچنین می‌توانید با سپردن آماده‌سازی مدارک به تیم ما از تکمیل و حرفه‌ای بودن مدارک خود و قرارگرفتن در مسیر صحیح برای اپلای اطمینان حاصل کنید.

جهت رزرو و دریافت وقت مشاوره کلیک کنید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش